Seo Nedir


Seo, İngilizce açılımıyla “Search Engine Optimization” sözlük anlamıyla arama motoru optimizasyonu anlamına gelen bir terimdir. Biz, webmasterlar için açıklamak gerekirse eğer; kendime “seo nedir” diye sorduğumda karşılığında sitemi arama motorları için en uygun hale getirmek cevabını alıyorum. Peki seo, biz webmasterlar için ne anlama gelir? Webmasterlik işini hobi olarak yapanlarda var, bu işi ekmek kapısı olarak görenlerde var. O yüzden seo bir webmasterin elindeki bir külçe altındır. Peki bu külçe altın bize neler sağlar?


Siz onu biliyorsanızda kullanmazsanız ne olur? Öyle bir köşede durur ve size hiç bir faydasıda olmaz. Peki seo'yu kullanırsak ne olur? İşte o zaman hedeflediğimiz kelimelerde üst sıralara doğru yükseliriz. Diğerleri tırmanır, siz yürürsünüz.


Webmasterlerin ziyaretçi kaynakları günümüzde google'dur. Seo'ya bir de google'un gözünden bakalım. Siz google olsaydınız, hangi siteyi öne çıkarırdınız? Şahsen ben kendi görüşümle, öncelikle siteye girdiğimde sitenin hızlı açılmasını isterim. Daha sonra, sitenin tasarımının göze hoş gelmesini ama abartılmamasını isterim. Yazıların ve kategorilerin düzenli olmasını açıkçası sitenin tamamının düzenli olmasını isterim. Onun dışında en önemli yer olan yazının içeriğinin bana faydalı olmasını isterdim. O yazıyı daha önce başka bir yerde gördüysem o sayfayı kapatır bir daha da o siteye girmezdim.

Tüm bunların dışında, diyelim ki bir ticaret yapıyorum ve karşımdaki adamı tanımıyorum. O ticareti yapacağım kişiye bir ve ya bir kaç kişinin referans olması, o kişi hakkında daha iyi düşünmemi sağlardı. Ama o kişi bana aşırı derecede bir kişi sayısıyla gelirse bende onun sahtekar olduğunu anlar o kişiyle iş yapmazdım. Bunu bizim gözümüzle sitelere uygularsak ortaya link alış verişi kavramı çıkar. Eğer bir site hiç ortada yokken yüzlerce backlink alırsa google o siteyi sandboxa sokar. Sandbox bir sitenin google tarafından tüm içeriğinin silinmesi ya da o sitenin geri plana atılmasıdır.

"Seo Nedir" adlı makaleyi okudunuz... Seo, hakkındaki makalelerimiz devam edecek. Sıradaki makale, "Arama Motoru Nedir"

Related Posts

Seo Nedir
4/ 5
Oleh